• Treat people as if they were what they ought to be and you help them to become what they are capable of being.
        • Johann Wolfgang Goethe
        • The man who is swimming against the stream knows the strength of it.
        • Woodrow Wilson
        • The prize of greatness is responsibility.
        • Winston Churchill
      • Englisch

Im Englischunterricht ist es uns an der NMS Euratsfeld wichtig, die vier Grundkompetenzen (Sprechen, Schreiben, Hören, Lesen) altersgerecht aufzubereiten, damit der Spracherwerb so effizient wie möglich von statten geht. Indem wir die Schülerinnen und Schüler den verschiedensten Reizen aussetzen und sie mit Sprache spielen und experimentieren lassen, erlernen sie auf natürlichem Wege, Sprachsysteme im Allgemeinen und speziell in Englisch zu hinterfragen und zu verstehen.
        Uns liegt das gesprochene und geschriebene Wort gleichermaßen am Herzen, um sowohl für höhere Schulen als auch für tagtägliche Kontakte bestens gerüstet zu sein.

For us at NMS Euratsfeld, it is important to prepare the four competences (Speaking, Writing, Listening, Reading) appropriately, so that the adolescents‘ language acquisition runs as efficiently as possible. By exposing pupils to various stimuli and letting them play and experiment with the target language, they naturally learn to question and understand language systems in general and specifically the English system.
        Spoken and written language is equally important to us; pupils are well prepared for high schools as well as daily interactions in English.